Балалармен ақша туралы қалай сөйлесуге болады

Неліктен балалармен қаржы туралы сөйлесу маңызды?

Балаңызбен ақша туралы сөйлесуді неғұрлым ерте бастасаңыз, соғұрлым ол сіздің қаржыңыз бен бюджетіңізге ақылға қонымды көзқарас қалыптастырады.

Бұл оған сынақ пен қателік жолынан ертерек өтуге және болашақта қалай әрекет ету керектігін түсінуге мүмкіндік береді. Ол шығындарды жоспарлауды және үнемдеуді, қаржылық шешімдерді өз бетінше қабылдауды, уақыты мен ресурстарын бағалауды үйренеді. Оның алғашқы қаржылық мақсаты ойыншық болсын-бірақ ол оны өзі сатып алып, мақсатына қалай жетуге болатындығын түсінеді.

Балалар алаяқтарға осал. Дайындықсыз бала алдауды танымайды, өйткені ол тәуекелдерді әлі түсінбейді және барлығына қатарынан сенеді.

Балаңызбен алаяқтықтың қандай әдістерімен бетпе-бет келуі мүмкін екенін және мұндай жағдайларда қалай әрекет ету керектігін алдын ала талқылаған дұрыс. Мысалы, хакерлер досының әлеуметтік желідегі парақшасын бұзып, оның атынан ақша аударуды сұрайды. Немесе қате телефон нөміріне қате аударым жасағаны және осы соманы қайтаруды сұрағаны туралы SMS хабарлама келді. Балаға мұндай хабарламаларды тексеру керек екенін түсіндіру керек: досыңыздан телефон арқылы немесе кездесу кезінде нақтылаңыз, ол ақша сұрайды ма, телефонның балансын қараңыз-аударым шынымен болды ма. Ата-аналардың көмегіне жүгінген дұрыс.

Егер бала бала кезінен қаржылық мәселелерде мұқият және мұқият әрекет етуді үйренсе, бұл оны болашақта үлкен шығындардан сақтайды.

№ 1 ЕРЕЖЕ. Ойын түрінде түсіндіреміз

Балаларды ақшамен таныстыру ойындар мен эксперименттер арқылы жақсы.

Кішкентайлармен қарапайым бастауға болады:

  1.  Ақша қалай көрінеді? Балаңызға ойын ұсыныңыз: Қазына тапқаныңызды елестетіп көріңіз. Бұл нақты ақша немесе ойыншық екенін қалай түсінуге болады? Сіз "МОНОПОЛИЯДАН" нақты вексельдер мен "ақшаны"пайдалана аласыз. Тергеу жүргізіңіз: түпнұсқа вексельді қалай ажыратуға болады. Балаңызға вексельдердің түпнұсқалығының белгілері туралы айтыңыз, су белгілерінің суреттерін, әріптер мен сандардың қалай жарқырайтынын және басқа қорғаныс белгілері қайда жасырылғанын көрсетіңіз. Сіз достарыңызды жинап, байқау өткізе аласыз: үлкейткіш әйнектің көмегімен вексельден көбірек жануарлар мен өсімдіктерді кім табады.
  2.  Ақша қайдан келеді? Балаңызға ақша ағаштарда өспейтінін және көптеген сәбилер ойлағандай "қораптан" (банкоматтан) алынбайтынын түсіндіріңіз. Қандай мамандықтар бар екенін және олар неге басқаша төленетінін айтыңыз. Бала ақшаның бірінші сұраныс бойынша өздігінен пайда болмайтынын түсінуі керек. Сіз ойын ұйымдастыра аласыз, мысалы, мамандықта. Балалар өз рөлін таңдай алады: шаштараз, дәрігер, тоқаш. Әрқайсысына ойыншық ақша жинағын беріңіз, сонда олар бір-біріне қызмет сұрап, төлей алады.
  3.  Ақшаға не сатып алуға болады? Бастауыштан бастаңыз: ақшаға айырбастау үшін біз өнімдер мен өмірлік қызметтерді аламыз. Мысалы, егер сіз сүт сатып алмасаңыз, таңертең гранола жейтін ештеңе болмайды, ал электр қуатын төлемесеңіз, үй қараңғы және суық болады. Дүкенді ойнаңыз: әр түрлі тауарларға баға қойыңыз. Біреу сатушы, біреу сатып алушы болады. Ең бастысы-балаға заттар жай ғана алынбайтынын жеткізу, алдымен олар үшін төлеу керек.
Кіші мектеп оқушылары үшін күрделі ойындар қолайлы:

Сұрыптау ойыны. Балаңызға "допқа", "кемпингке" немесе жай пикникке жиналуға шақырыңыз. Оған қанша ақша жұмсауға дайын екеніңізді анықтаңыз. Сізге қажет заттардың тізімін жасаңыз, олардың бағасын көрсетіңіз. Мысалы, бірнеше шар көйлектері, аяқ киім және аксессуарлар әр түрлі бағамен. Бала қажетті заттардың толық жиынтығын жинап, сонымен бірге белгіленген бюджетке сәйкес келуі керек.

Балаңызбен не әкелетінін талқылаңыз? Оған қандай заттар қажет, ал қайсысы маңызды емес? Онымен бірге қалағаныңызды қалағаныңыздан қалай ажыратуға болатынын және артық жұмсамау туралы ойланыңыз. Барлық ақшаны көйлекке түсіріп, жалаң аяқпен допқа бару керек пе? Немесе орманға бір аптаға тек кәмпит пен лимонадпен бару керек пе?

Ойын барысында сіз нағыз отбасылық пикникке арналған өнімдерді таңдай аласыз. Сонда бала оның шешімі ойын емес екенін түсінеді.

Дүкендегі Квест. Балалар бірдеңе сатып алғанда жақсы көреді. Бірақ олар ресурстардың шектеулі екенін түсінуі керек. Балаңызбен бірге дүкенге барғанда, оны сіздің "есептегіш" болуға шақырыңыз және терілген өнімдердің мөлшері сіз айтқан нәрсеге қашан жететінін хабарлаңыз. Қанша тұратынын салыстырыңыз.

№ 2 ЕРЕЖЕ. Балалардың жинақталуын ынталандыру


Әдетте ақшадан гөрі тілектер көп. Балаңызға "тілектерін" белгілі бір қаржылық мақсатқа айналдыруға көмектесіңіз. Ол таңдау жасауды үйренуі керек — одан да маңызды және құнды нәрсенің пайдасына артық нәрседен бас тарту. Мысалы, күн сайын шоколадқа ақша жұмсамаңыз, бірақ айдың соңында өзіңізге жаңа ойыншық сатып алыңыз.

Балаларды армандауға үйрету шошқа банкіне көмектеседі. Бұл қарапайым мөлдір банка болуы мүмкін (монеталар мен вексельдердің қалай өсетінін бақылау ыңғайлы), машинкалары немесе ханшайымдары бар әдемі шошқа банкі және дәстүрлі шошқа банкі. Жасөспірімдерге арнайы мобильді қосымшалар қолайлы.

№ 3 ереже. Біз балаларға сатып алуларға сенеміз

Бала, мысалы, ойыншыққа ақша жинаған кезде, оған оны өзі төлеуге мүмкіндік беріңіз. Ол мақсатқа өз бетінше қол жеткізгенін мақтан тұтады және бұл сезімді өмір бойы есте сақтайды.
Мектеп жасынан бастап балаларға ата-аналарының тізімі бойынша Дүкеннен сатып алуға сенуге болады. Оларды ақылға қонымды және мұқият болуға, бағаларды салыстыруға және үнемдеуге үйретіңіз-бірақ сапаға зиян келтірмеңіз. Мұны алдымен анамның немесе әкемнің қатысуымен, содан кейін өзіңіз жасаған жөн.

"Таңдаулы сатып алушыны" ойнаңыз: балаңызбен әртүрлі дүкендердің ұсыныстарын зерттеңіз, жемістердің піскендігін, көкөністердің балғындығын, йогурттардың салмағын және торттардың құрамын салыстырыңыз. Ұқсас заттардың құны әртүрлі болуы мүмкін екенін көрсетіңіз және жақсы тауарларды оңтайлы бағамен таңдауға үйретіңіз.

№ 4 ереже. Күнделікті өмірде бюджетті басқаруды үйретеміз

Ересектер де, балалар да өз ресурстарын нақты бағалауды және бар нәрсені басқаруды үйренуі керек. Барлық қалтадағы ақшаны бірден жұмсайсыз ба немесе бір аптаға созасыз ба? Арманға қойыңыз немесе бүкіл сыныпты балмұздақпен емдеңіз?

Балаңызға әжеңіздің туған күніне берген немесе берген сомасы толығымен оның екенін түсіндіріңіз. Демек, оларды қалай тиімді басқару керектігін ол шешеді.

Балаға бірден белгілі бір кезеңге, мысалы, аптаға ақша берген дұрыс. Күнделікті демеушілік шығындардың тез арада болуына әкеледі. Бір аптаға рубльдің белгілі бір мөлшері-ұзақ мерзімді жоспарлауға қадам. Баланың жауапкершілік аймағын біртіндеп кеңейтіңіз-тізім бойынша тамақ сатып алудан бастап, өзін-өзі жоспарлауға және мектеп керек-жарақтарын сатып алуға дейін, досыңызға туған күніне қажетті мөлшерде сыйлық таңдаудан бастап, барлық демалыстар үшін қалта бюджетін басқаруға дейін.

  •  Бірінші сынып оқушыларына жалдау ақысы, отбасылық бюджет, жеңілдіктер, сатылымдар, несиелер деген не екенін түсіндіруге болады.
  •  10 жастағы балалар өз отбасының "қаржылық кеңесшісі" бола алады. Оларға жұмсақ тұтынуды үйретіңіз және кран жабылмаған немесе жарық сөнбеген кезде отбасы қанша ақша жоғалтатынын есептеуді сұраңыз.
  •  Өз мысалында ата-аналар отбасылық бюджетті қалай жүргізетінін айта алады. Жалақыны қалай бөлесіз? Міндетті төлемдерге қанша ақша кетеді? Сіз демалысқа қанша үнемдейсіз? Ойыншықтар мен ойын-сауыққа қанша ақша жұмсайсыз?

№ 5 ЕРЕЖЕ. Балаға игі істер туралы еске саламыз

Сараңды өсірмеу үшін әрқашан балаңызға ақшаның бағасы жоқ екенін ескертіңіз. Олар дәл олардан сатып алуға болатын нәрсені білдіреді. Қаржыны тек өзіңіз үшін ғана емес, көмекке мұқтаж басқа біреу үшін де пайдалануға болатындығын түсіндіріңіз.

Мысалы, қайырымдылыққа қандай да бір соманы аударуға болады. Бала біреуге көмектескенін жақсы біледі. Онда біреумен бөлісу идеясына оң көзқарас қалыптастырыңыз. Игі істер риясыз жасалуы керек екенін еске түсіріңіз.

№ 6 ереже. Баланың қателесу құқығын құрметтейміз

Сіздің балаңыз басқа адам және оның заттарға деген көзқарасы сіздікінен өзгеше болуы мүмкін. Ашық диалогқа әрқашан дайын болыңыз, әсіресе қаржы мәселелерінде. Оның әрекеттерін бірден сынауға асықпаңыз. Алдымен оның пікірін біліп, содан кейін өз пікіріңізбен бөлісіңіз.

Ол балалық шағында пайдасыз шығындармен ойнасын, бірақ болашақта бұл оған үлкен қаржылық қиындықтардан аулақ болуға көмектеседі.

№ 7 ЕРЕЖЕ. Теріс көзқарастарды алып тастаңыз


Баланың басын "байлық жаман", "әділдердің еңбектерінен сіз тас палаталарын таба алмайсыз"сияқты сөз тіркестерімен ұрмаңыз. Балалық шақта орнатылған қондырғылар баланың ересек өмірде гүлденуіне жол бермейді. Немесе одан да жаманы: балаларға бай адамдар хапуги мен торгаши екенін шабыттандыру арқылы сіз керісінше әсер ете аласыз. Мысалы, бала алдау мен алаяқтық қаржылық табысқа жетудің ең оңай және жылдам жолы деп ойлайды.

Басқа адамдардың жетістіктеріне Мұқият түсініктеме беріңіз. Оларды айыптамаңыз, бірақ оларды тым мақтамаңыз. Бала қандай да бір ерекше қабілеті бар адамдар ғана биіктерге жете алады деген әсер қалдырмауы керек. Егер Сіздің ұлыңыз немесе қызыңыз жақсы оқып, сүйікті ісін тапса, табысты және ауқатты бола алатындығын атап өтіңіз.

Ешбір жағдайда ересектердің проблемаларын балаларға бермеңіз — балаға ипотека мен шағын жалақыға шағымданбаңыз. Бұл балада қаржыға байланысты мазасыздықты тудыруы мүмкін. Болашақта ол, мысалы, ақшасыз қалудан қорқып, сүймейтін жұмысына келісе алады. Оған қауіпсіздік пен ертеңгі күнге деген сенімділік сезімін қалыптастырыңыз.

№ 8 ереже. Ыңғайсыз сұрақтарға жауап беру

"Әке, сіз қанша ақша табасыз?"Сіздің табысыңыз-құпия ақпарат. Ал балалар өте әңгімелеседі. Ертең сіздің жалақыңызды бүкіл мектеп талқылағанын қалайсыз. Табыс мөлшері айдан айға дейін өзгеруі мүмкін екенін түсіндіріңіз, оның неден тұратынын айтыңыз. Сіз өзіңізді "біздің отбасымыз үшін жеткілікті" деген сөзбен шектей аласыз. Егер сіздің балаңыз жалпы отбасылық бюджетті бірге жоспарлауға әлі жетпеген болса, нақты сандарды бермегеніңіз жөн — ол әлі де оның көп немесе аз екенін бағалау қиынға соғады.

"Неліктен Джейсонның қымбат смартфоны бар, менде кәдімгі батырма бар?"Ең бастысы, Джейсон мен оның ата-анасын оған қымбат сыйлықтар бергендіктен ғана сынай алмау керек. Сонымен қатар, сыныптастарының алдында ұялмас үшін балаға қымбат телефон сатып алуға жүгірмеңіз. Осылайша сіз оған бюджетті басқарудың нашар мысалын көрсетесіз.

Мүмкін, батырмалы телефонды заманауи смартфонға ауыстыратын кез келді. Бірақ оған көп ақша жұмсаудың қажеті жоқ. Жасөспірімге брендке емес, шынымен қажет сипаттамаларға назар аудару керек екенін түсіндіріңіз. Онымен бірге қолайлы бағамен лайықты телефонды таңдаңыз. Осылайша ол жарнамалық трюктерге емес, саналы таңдау жасауға үйренеді. Ия, және сіз оны жоғалтады немесе смартфонды екінші қолдың бағасына ұрлайды деп алаңдамайсыз.

Егер бала Сіздің отбасыңыздың байлығын басқалармен салыстыра бастаса, қорғанысқа бармаңыз немесе басқаларды кінәлауға ауыспаңыз. Барлық адамдар, олардың дағдылары және қазіргі уақытта еңбек нарығында сұранысқа ие нәрсе әр түрлі болуы мүмкін екенін түсіндіріңіз, әр түрлі кәсіптер әр түрлі төленеді және әр отбасында олардың құндылықтары болады. Мұндай сұрақ баламен болашақта кім болғысы келетінін және оның ересек өмірін қалай көретінін талқылауға тамаша себеп болуы мүмкін.

"Мила апай өзінің барлық жинақ ақшасынан қалай айырылды?"Бұл қаржылық алаяқтар туралы сөйлесуге және қаржылық қауіпсіздіктің негізгі ережелерін түсіндіруге жақсы себеп:- ПИН-кодты картаға жазбаңыз және оны ешкімге бермеңіз.
  •  Картаны бір жерде төлеген кезде оны ешқашан көзден шығармаңыз. Мысалы, кафеде даяшы портативті POS - терминал әкелуі керек немесе сізді кассаға төлеуге шақыруы керек.
  •  Егер карта жоғалған болса, дереу банкке және ата-аналарға хабарлаңыз. Сондай-ақ, егер сізге банкоматтан ақша сатып алу немесе алу туралы SMS хабарлама келсе және сіз оны жасамаған болсаңыз.-Интернет-банкке немесе мобильді банкке кірген кезде ашық Wi-Fi нүктелерін (қоғамдық орындардағы интернет: көлік, кафе, кинотеатрлар) пайдаланбаңыз.
  •  Күмәнді сайттарда онлайн сатып алмаңыз(мысалы, интернет-дүкендегі кроссовкалардың соңғы моделінің бағасы тым төмен болуы керек).
  •  Дабыл қоңырауларына, SMS-ке, хаттарға немесе әлеуметтік желілердегі хабарламаларға сіздің туысыңызға немесе досыңызға ақша керек екендігі туралы жауап бермеңіз. Оның орнына сіз дереу ата — анаңызға немесе жақындарыңызға қоңырау шалып, олардың атынан осындай хабарламалар жіберілетінін ескертуіңіз керек-мүмкін олардың есептік жазбасы немесе поштасы бұзылған шығар.
  •  Телефонды, планшетті, ноутбукты және басқаларын ұтып алу туралы хаттардағы сілтемелерге өтпеңіз. Тегін ірімшік тек тышқан қақпанында болады. Мүмкін, сілтеме арқылы сіз тек вирус аласыз.
  •  Әлеуметтік желілерде жаңа сатып алулардың фотосуреттерін, пәтеріңіздегі жағдайды, ұшақ немесе пойыз билеттерін ұшу және келу күндерімен жарияламаңыз. Сіз демалысқа қаншалықты тез кететініңіз және үйде ешкім болмайтыны туралы хабарлама жазбаңыз. Осылайша сіздің үйіңіз сіз жоқ кезде қарақшыларды қызықтыруы мүмкін.

Ақша-бұл өмірдің өте маңызды бөлігі, ал ата — ананың міндеті-балаларды дұрыс өңдеуге дайындау. Сонымен бірге, Бақыт шынымен миллиондаған емес екенін түсіндірген жөн.